maandag 14 juli 2014

Geslaagde bloemencombinaties

In de tuin kom je van tijd tot tijd de mooiste combinaties tegen. Sommige zijn heel bewust uitgedacht, andere door het toeval ontstaan.

Ik begin in mijn oude tuin.
Lavendel en Cosmea

Clematis montana & Wisteria

Salvia "Ostfriesland" en Gaura

Agastache (Dropplant) & Phlox

Lievevrouwebedstro & Vergeet-mij-niet
Ook in de nieuwe tuin ontstonden - aanvankelijk vooral bij toeval - mooie combinaties.

Vingerhoedskruid, Campanula & Roos "Brother Cadfael"

Cleome (Kattensnor) & Abessijnse gladiool

Zachtroze van de Japanse Sering & hardroze van de tulpen

Nepeta (Kattenkruid) is een goede plant om mee te combineren, de zachtpaarse kleur staat overal bij!

Nepeta & Dagkoekoeksbloem (Lychnis diurna)

Nepeta en witte struikroosjes
Nepeta & Prikneus (Lychnis coronaria)
Witte campanula & Margriet

Roze Salvia & Lavendel

Gele roos & Clematis "Comtesse de Bouchaud"

Astrantia, Salvia & Malva

Hortensia & Lavendel

Clematis 'Jackmanii' & Lavendel

Clematis 'Jackmanii' & rode roos
Net als de Nepeta laten ook korenbloempjes zich graag met van alles combineren:

Roze Salvia, gele goudsbloem, Nepeta & in de achtergrond korenbloemen
Flox & korenbloemen
Een andere flox & korenbloemen


Malva & Korenbloemen
Lavendelroze roos "Waltz Time" & het blauw van de Korenbloemen
Slaapmutsje & Korenbloem
Agastache, Hortensia & Prikneus
Dit vind ik ook een geslaagde combinatie met die heldere kleuren; mijn felroze roos en de blauwpaarse hortensia. Op de achtergrond struikroosje "Miss Alice".








Geen opmerkingen:

Een reactie posten