donderdag 12 juni 2014

Juni: de maand van de rozen




Juni is de maand van de rozen.

Natuurlijk, er bloeien er al een aantal sinds mei, maar nu mijn nieuwe rozen in bloei komen is het rozenseizoen echt begonnen. En wat doen ze het allemaal goed! Al mijn rozen zitten vol bloemen en knoppen, veel meer dan andere jaren.



Eerst maar eens wat plaatjes!

Katharina Zeimet, een paar weken terug

Katharina Zeimet, gisteren

De gele roos

2 meter hoog en drie meter breed en enkel bloemen. De geur is overdonderend!


De rode roos, een zee van bloemen

De donkerroze, vlak na een fikse onweersbui

Detail

Rosa Redouté, nog half in knop

Redouté in volle bloei

Het kleine witte rozenstruikje, vermoedelijk "Schneewittchen"

Het naamloze roze roosje, vol bloemen en knoppen, heeft 't nog nooit zo goed gedaan

Detail

Detail, een van de vele andere bloemen. En die geur! Heerlijk.

New Dawn, klimmer in de rozenboog

The Fairy, helemaal vol met dit soort trosjes

Een van de nieuwe rozen: heesterroosje "Miss Alice", ook mooi tot bloei gekomen, heel zachtroze, knoppen zijn rozerood!

 
Rosa "Heritage", een van mijn David Austinrozen, nog in knop

En zo is de Heritage als hij open is

Schuin van opzij, wat een mooie volle bloemvorm hè!

 
Zo mooi, ik blééf er foto's van maken.

Een andere roos van dezelfde Heritagestruik

Maar dit is mijn nieuwe favoriet, op deze foto nog in knop: A Shropshire Lad, een klimmer

A Shropshire Lad, half open

A Shropshire Lad, vanmorgen helemaal open, prachtige volle bloem, zo groot als mijn hand!
En met een heel licht zweempje abrikoos in het roze. Zo mooi!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten