donderdag 12 juni 2014

Alles bloeit

Behalve de rozen bloeit er nog veel meer. Nou ja, praktisch alles. Het is een zee van bloemen in mijn tuin, en ik ben het warme voorjaar dan ook uitzonderlijk dankbaar, het staat er allemaal veel mooier bij dan vorig jaar.

Witte geranium

Blauwe geranium

Clematis Ville de Lyon

Witte digitalis

Digitalis

Nog meer digitalis

Digitalis & Campanula

Margriet, Phacelia, Kaasjeskruid (nog niet in bloei) en Campanula

Witte campanula, avondlicht

Campanula, avondlicht

Astrantia

Astrantia

Astrantia "Buckland"

Witte Digitalis & Campanula

Enorme digitalis achter de forsythia (meer dan 2 meter)

Malva

Malva, ook zo hoog geworden

En vol bloemen! Ik vind deze kleur zo mooi!

Schattig op hele dunne steeltjes, wiegend in de wind, en in de teerste kleurtjes. Vlas.

Deze clematis is een vergissing. Ik had een Ville de Lyon gekocht (zie plaatje boven) maar dit is natuurlijk heel wat anders. Jammer hoor, want hij groeit heel mooi door de 's zomers zo saaie forsythia heen.

In mijn dochters tuin kleurt de prikneus (Silene/lychnis) prachtig met de nepeta

Korenbloempjes (Centaurea)

Kleine vos

Mooi in mijn kleuren: paars/roze en blauw

Salvia "Ostfriesland"

Slangenkruid

Roze salvia

Waterlelies, doen het ook zo goed dit jaar!

Zo mooi van dichtbij


Het tuinpad, eind van de middag als de zon lager gaat staan valt het licht er zo mooi op



Kleine witte bloemetjes in border 4 met de knop van de Redouté op de voorgrond


Dicentra formosa blijft maar bloeien

Ik moet gaan uitdunnen, het wordt te vol!

Mijn kat Pluis inspecteert de border

Het grindpad met plantjes aan weerszijden

Scharlei (Salvia turkestanica)
Soms komt er wel eens iets in een kleur die je eigenlijk niet wilt, zoals de vele slaapmutsjes die overal maar opduiken. Als het er niet te veel zijn vind ik ze wel schattig.
Slaapmutsje
En dit maakte mij heel nieuwsgierig. Klaprozen zijn meestal een beetje bleek-koraalrood, maar deze leek een andere kleur te krijgen.
Verrassing
Wat een diepe kleur rood!
Wow

Het staat natuurlijk niet echt mooi bij de andere kleuren

Maar op zo'n grote border, wat maakt één rode bloem dan voor verschil? 
Nou, je ziet 't, die trekt alle aandacht naar zich toe! En dat is precies wat ik graag wil, een tuin die uitdaagt en verrast, met geheime hoekjes en verborgen paden, en af en toe een bloem die eruit springt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten