maandag 13 maart 2017

Krokusjes

Dit is de tijd van de krokussen. Ze bloeien nu allemaal!

Weinig tekst vandaag, alleen foto's, want ik ben best moe van het werken in de tuin. De gemeente komt van de week het groenafval ophalen dus ik ben nogal druk geweest met al het oude spul weghalen. Gelukkig was het ontzettend fijn weer om in de tuin te werken, 14-15 graden met weinig wind en een zonnetje erbij. De hele tuin is nu klaar voor het nieuwe seizoen!



Ik ben nooit zo van geel maar krokusjes mogen best hoor. In het voorjaar is alles wat bloeit welkom!

Van een heleboel krokussen kan ik me niet eens meer herinneren dat ik ze ooit geplant heb.

Deze gestreepte vind ik erg mooi.

Het stikt van de bijen rondom al die groepen krokussen, en kennelijk hebben ze zo'n honger dat ze zelfs in krokussen kruipen die nog niet helemaal open zijn. Ik moest best lang wachten met de camera op scherp voor ze er weer uit gekropen kwam.

Zo mooi als het zonlicht er doorheen valt.

Dit zijn hele grote krokussen.

Het leuke aan krokussen is dat het er elk jaar méér worden.
Deze liggen er een beetje zielig bij maar dat komt doordat ik ze uit de voortuin heb weggehaald en in de zijtuin heb geplant. In de voortuin heb ik afgelopen najaar honderden witte bollen geplant, en deze horen daar niet bij.

De krokussen in het gras staan er zo prachtig bij. Ik vind deze kleurtjes ook erg mooi!

Een leuk doorkijkje vanaf de andere kant.
Het leuke is dat de narcissen ook al beginnen te bloeien. Want dat betekent dat ik bijna jarig ben! De narcissen bloeien altijd op mijn verjaardag, of de lente nou vroeg of laat invalt, je kunt er de klok op gelijk zetten dat ze op 29 maart met hun schattige trompetjes in de wind staan te wuiven.

Waar zouden ze 't over hebben?

In de potten ook narcisjes gezet.
De narcisjes achter de rozemarijn staan lekker beschut, deze bloeiden het eerst.
Scilla komt ook al tot bloei

En Puschkinia

En Pulmonaria (Longkruid). Dit is "Mrs. Moon"
En dit is de witte "Ice Ballet"
De ouderwetse primula's stonden er al, ik vind ze schattig.

In de blauwe border beginnen de irisjes al te bloeien.

En dan zo'n afsluiting van de dag, prachtig hè.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten