donderdag 11 juni 2015

Slaapmutsjes

Vandaag is zo'n dag met van dat prachtige licht, ik ben al de hele morgen foto's aan het maken, en de temperatuur is zo heerlijk dat ik met mijn computer aan de tuintafel ben gaan zitten, ook omdat de wind uit het oosten komt en ik eindelijk eens in de schaduw, uit de wind kan zitten zonder dat het meteen bibberkil is.


Vandaag gaat het over het slaapmutsje, Eschscholzia californica.


Ze zaten bij het gemengde bloemenzaad dat ik twee jaar geleden zaaide, toen de tuin nog kaal was en er nog niet genoeg vaste planten stonden. De meeste waren oranje, maar er zaten ook witte bij, een romige kleur die aan boter doet denken, en die vond ik het best passen tussen de andere planten.

Ze zaaien zich flink uit en daarom heb ik besloten alle oranje dit jaar weg te halen, en alleen de witte te laten staan.

Ze staan zo mooi bij de andere kleuren in de border

En het zijn er lekker veel!




Mooi hè




Geen opmerkingen:

Een reactie posten