zaterdag 11 april 2015

Het gouden avondlicht

Gisteren was de eerste echt lekkere dag van het jaar, met temperaturen boven de 20 graden, geen wolkje aan de lucht en nauwelijks wind. Een dag om de hele dag buiten te lezen, ik moest nog zo wennen aan de warmte dat ik niet eens puf had om iets in de tuin te doen.

's Avonds bleef het aangenaam en wat me trof was het prachtige gouden licht van de ondergaande zon, iets wat, toen de oude haag er nog stond, nooit tot in onze tuin doordrong.

Zulk prachtig licht vraagt erom vereeuwigd te worden, en dus heb ik foto's gemaakt van de bloemen die nog in het zonlicht baadden.

Aubrieta met witte muscari

De eerste vergeet-mij-nietjes komen door de warmte tot bloei

De perzikbloesems gaan open

Skimmia "besjes" worden bloemetjes

Narcis, al zo mooi van zichzelf, straalt in het gouden licht

En dit viooltje met zijn vlammende kleuren helemaal!
Muscari in het avondlicht

Mandje

Viooltjes




Geen opmerkingen:

Een reactie posten