zondag 5 april 2015

Eerste paasdag, buiten doorgebracht

Ik geef toe, gisteren was ik óók de hele dag buiten, maar toen was het fris en grotendeels bewolkt, al knapte het 's middags wel op en kreeg de zon veel ruimte. Maar gisteren heb ik hard gewerkt; doordat we anderhalve week met de heg bezig zijn geweest en het daarna een halve week stormde en regende, heb ik al zeker twee weken geen leuke karweitjes in de tuin kunnen doen: scharrelen, hier en daar een onkruidje uittrekken, nieuwe planten in de grond zetten en ondertussen genieten van wat er zoal opkomt.

Maar vandaag is het Pasen en zondag en dan wordt er niet in de tuin gewerkt. Het was nog net zo koud als gisteren maar de zon scheen het grootste deel van de dag en uit de wind was het bijzonder aangenaam.
Met een kop thee, wat chocolade-eitjes en een boek (Zout op mijn huid van Benoîte Groult) was het puur genieten.

En kijk eens wat anderhalve dag zon meteen met de tuin doet!

Gisteren

Vandaag
Vorige week

Vandaag

Dubbele muscari, vind ze zo mooi!

Roze hyacinten

Verplaatste narcis (stond half in de oude heg), nu mooi op kleur naast de forsythia

Roze druifjes in de tuin van mijn dochter, soms vergeet je helemaal dat je bepaalde planten hebt, dus dit was een verrassing!

Aubrieta groeit door de witte druifjes heen (die op het punt van bloeien staan!)

Forsythia staat op springen, een deel is al open

Nog een blauwe hyacint

Blauwe druifjes (Muscari), mijn favoriete lentebollen

Nog meer, de tuin staat er vol mee en ze gaan nu echt hard!

Longkruid (Pulmonaria), paarse Aubrieta en "het witte spul" waarvan ik de naam niet ken. Linksachter is de (helaas kwijnende) Wolfsmelk (Euphorbia) zichtbaar, geen idee waarom die de geest geeft, hij bloeide altijd zo mooi in deze tijd van het jaar.

De zinken teil met hyacinten, nu helemaal in bloei

Het mandje op het tafeltje voor het raam, met Ornithogalum, viooltjes en Muscari. Rozen tegen de muur al in blad!

De Japanse Sering zit vol knoppen

Mijn bijzondere sneeuwklokjes, afgelopen herfst geplant vandaar dat ze nu pas bloeien. Mooi hè!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten