maandag 20 april 2015

Een lome zondagmiddag in de tuin

Heerlijk was het gisteren. Volop lente, stralend weer. Zaterdag had ik hard in de tuin gewerkt (o.a. een sierappel geplant), zondags wordt er in dit land uitgerust, en daar deed ik graag aan mee.
Ik nestelde me in een tuinstoel, las een boek (Guenevere, Koningin van het Zomerland, van Rosalind Miles) en genoot van de tuin.
Ik vind dit toch wel de mooiste tijd van het jaar, ik blijf alsmaar foto's maken!

Geniet mee!

Tulpen, bijna open, en muscari, langs het grindpad

Zicht op de appelboom, eronder enkele witte narcissen

De beplanting bij de vijver, strijklicht

Muscari, roze hyacint en het witte spul waarvan ik nog altijd de naam niet weet

Zicht op het gazon, links het tuinhuis

Hoekje met potten en lieve bloemetjes

Chionodoxa (Sneeuwroem) in een hoekje, dat vind ik nou schattig
Niet echt mijn kleur tulpen, in de zijtuin. Vorig jaar vond ik ze nog minder mooi en leken ze meer oranje, dus misschien worden ze met de jaren beter.

En het kleurt wel aardig met de blauwe druifjes

Dit is een pioen van de vorige bewoners die nog nooit gebloeid heeft, ik heb hem verplant naar een zonniger plek, benieuwd wat eruit gaat komen!

Dit vind ik ook grappig, één zo'n druif. Het zullen er met de jaren wel meer worden.

De prachtige kievitsbloemen, dat zouden zulke bewerkelijke bollen zijn, kennelijk bevalt onze tuin ze goed want ze hebben zich bijna allemaal verdubbeld!

In mijn dochters tuin zelfs verdriedubbeld. Ik heb er rode violen bij geplant, dat kleurt mooi bij elkaar

Dit kleurt ook mooi bij elkaar, hyacinten en muscari, precies dezelfde tint

Viooltjes bij het tuinhuis

Uitzicht vanaf de keuken (over de vijver ga ik nog zwarte draden spannen hoor, dit is geen gezicht, maar ja, die reiger hè)
Nieuwe aubrieta, met bijpassende anemoon in plantvak 1, nu maar hopen dat dit zich lekker gaat uitbreiden.
De lente is nu echt losgebarsten in mijn tuin!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten