donderdag 29 januari 2015

Gordijnen en embrasses

De gordijnen zijn klaar! Nadat het behang erop zat in de achterkamer was het natuurlijk zaak om zo snel mogelijk ook de gordijnen af te maken.

Eén gordijn moest nog in zijn geheel genaaid worden, maar nu ik weet hoe dat moet was het een fluitje van een cent.
Meer werk waren de embrasses. Die heb ik pas één keer eerder gemaakt, voor mijn dochters slaapkamer, en dat was al weer een tijdje geleden.
Nu staat er op internet een heleboel gedetailleerde uitleg hoe je embrasses maakt, maar ik heb het wat simpeler aangepakt.

Als voorbeeld nam ik een embrasse die standaard bij een setje Ikea-gordijnen zit.


Op de stof leggen en overtrekken, dubbelvouwen en dichtnaaien, meer werk was het niet.


Het priegeligst waren nog de lusjes, omdat die er tegelijk met het dichtnaaien van de embrasse aan gezet moesten worden.



De lusjes


Klaar!

Bij de bouwmarkt (of all places!) vond ik elegante embrassehaakjes.



Het eindresultaat ziet er keurig netjes uit!

1 opmerking:

  1. Heb n keer via jouw antcedenten een karmijnrode bessenplant gevonden kan m nergens meer vinden. Heeft eerst witte kaarsen en daarna karmijnrode bessen kun jij me helpen aan de naam.

    BeantwoordenVerwijderen