dinsdag 29 juli 2014

Rode zonnehoed (Echinacea purpurea)



Een van de planten die momenteel op zijn mooist bloeit is de rode zonnehoed (Echinacea purpurea). Ik houd van composietbloemen (dat begon al toen ik klein was met madeliefjes) en de zonnehoed is toch wel een van mijn favorieten. Lekker groot, mooie kleur, en er komen veel bijen op af. Ook een voordeel is dat hij bloeit nu de vroege zomerbloeiers een beetje tot hun eind beginnen te komen. 

Zo beginnen ze. Heel grappig en bijna lelijk, met stekels als kroonblaadjes.

Dit was een week of drie geleden

Kijk, hier ziet het er al een stuk beter uit.

En zo is hij dan in volle glorie.

Meteen een vlinder erop natuurlijk - Bruin zandoogje (Maniola jurtina)

Hij kleurt mooi bij de flox en de korenbloempjes

Ik heb zomaar een heleboel foto's gemaakt, ik vind 't zo'n leuke bloem. Hier zit er een bij op.

Twee bijen zelfs. Ik help de bijen graag!

Dit is toch wel het mooiste stukje van mijn border momenteel

Drietal

Moeder zonnehoed met haar vijf kinderen

Op een dag verscheen het bloemscherm van peen naast de zonnehoed. Wat passen die goed bij elkaar!

Van de andere kant, met de Agastache op de achtergrond

Nog een keer met peen, omdat 't zo mooi combineert.

Ze springen er wel uit in de border (en ja, ik ga er nog bij kopen want meer is natuurlijk beter!)

Zo'n vrolijk zomers plaatje.

Nog een drietal

En weer een bij. Er zitten momenteel erg veel bijen in de tuin.

En nog een met een bij.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten