donderdag 19 december 2013

Pinterest

Sinds mijn lieve vriendin me er anderhalf jaar geleden op wees, ben ik verslaafd aan Pinterest.
Het heet social media te zijn, maar voor mij is er weinig social aan en toch vooral veel media. 

Je kunt er afbeeldingen verzamelen van dingen die je leuk vindt. Die categoriseer je op zogenaamde "prikborden", net zoals je thuis een moodboard zou maken met plaatjes uit bijvoorbeeld woonmagazines.

Op het moment dat ik er voor het eerst mee in aanraking kwam, stond onze verhuizing voor de deur en ik vond (en vind) het fantastisch om plaatjes te zoeken van inspirerende interieurs en tuinen. Toen het er te veel werden, begon ik ze onder te verdelen; tuinen, borders, tuinzitjes, moestuinen etc.; de interieurs in slaapkamers, badkamers, keukens, woonkamers, hallen enz. 

Ondertussen heb ik 122 verschillende "prikborden" met in totaal bijna 30.000 plaatjes.
Omdat ik van niemand verlang ze allemaal te gaan bekijken (hoewel ik een kijkje op een prikbord van je keuze wel aanraad) hier een greep uit mijn assortiment!
(Geen van de foto's is van mijzelf, het zijn allemaal foto's die ik op Pinterest heb gevonden)
 
De foto die als inspiratie diende voor mijn tuinpad met bochtje en treden




Een van de vele plaatjes van tuinhekken en bogen


Zitjes in de tuin



Nog meer zitjes in de tuin.


Tuinpaden...
Tuinvazen en -potten
Inspirerende tuinhuisjes
Inspirerende bloementuinen
Inspiratie voor mijn jaarlijkse theepartij
Plaatjes van de allerschattigste huisjes
Plaatjes die laten zien hoe ik m'n huis graag zou inrichten
Of de logeerkamer
Of de badkamer
En natuurlijk hoe onze nieuwe keuken ongeveer zou moeten worden
Er is een map met plaatjes van mooie uitzichten en doorkijkjes
En eentje met gezellige boekjes waar het zo heerlijk lezen is
Eentje met allerlei lampen
Een mapje met zilverwerk


Een met alleen maar raampjes
Nou ja, en verder nog heel veel foto's van poezen, van mooie deuren, plaatjes uit mijn favoriete films, serviezen, vakantiebestemmingen, spreuken en weet ik het al niet meer.

Ik zou zeggen, als je je geïnspireerd wilt voelen, neem eens een kijkje!
pinterest.com/helenaschrijft 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten